Co je PIM a co přinese vašemu podnikání

Řešení PIM může integrovat data z ERP, CRM a z jakékoli další produktové nebo zákaznické platformy používané v podnikání.

Pro společnosti využívající Dynamics 365 Business Central je Pimics mezi systémy PIM speciální, protože pracuje přímo na datech ERP, takže nabízí další synergie a navíc již nebude nutná žádná výměna dat mezi PIM a ERP. V našem článku najdete řadu přesvědčivých důvodů, proč byste měli zvážit použití Pimics.

Co je PIM?

Podle Wikipedie je PIM (Product Information Management) „proces správy všech informací požadovaných pro uvedení výrobku na trh a prodej produktů prostřednictvím distribučních kanálů“. 

Je to přesná definice? Ne tak úplně. Protože nebere v úvahu důležitý kvalitativní faktor vnesený do rovnice systémem PIM. Můžete spravovat informace  o prodeji vašich produktů pouze pomocí aplikace Excel, v  domácím řešení pro agregaci dat, s použitím roztroušených  informačních zdrojů a se spoustou lidí, kteří provádějí mnoho manuální práce. To ale neznamená, že to děláte efektivně, nebo že to může být dokonce ekonomicky životaschopné.

Řešení PIM může integrovat data z ERP, CRM a jakékoli jiné produktové nebo zákaznické platformy používané v podnikání a poskytovat výhody v oblasti efektivity a kvality dat, které z něj činí nezbytnou součást pro každý podnik spravující více než 1 000 SKU a / nebo kteří chtějí prodávat online. Pro společnosti využívající Dynamics 365 Business Central je Pimics mezi systémy PIM speciální, pracuje přímo na datech ERP, takže nabízí další synergie a navíc již nebude nutná žádná výměna dat mezi Pimics a ERP.
 
krediitka.jpg
 

Elektronický obchod se stává sine-qua-non

Elektronický obchod každý rok získává větší část maloobchodního podnikání. Tuto skutečnost nelze popřít a nikoho nepřekvapí. COVID-19 tento trend pouze urychlil, protože lidé se ve větším počtu obracejí na elektronický obchod jako na bezpečnější a snadnější způsob nákupu věcí, které potřebují.
 


Takto shrnuje emarketer.com vývoj elektronického obchodování pro pandemický rok 2020: „Navzdory náročnému roku pro maloobchod v roce 2020 odhadujeme, že celosvětový prodej uskutečněny přes ecommerce v maloobchodě za rok vzrostl o 27,6%, tedy celkem o 4 280 bilionů dolarů. To představuje podstatný vzestup našeho středně pandemického hodnocení 16,5% růstu. Celkové celosvětové maloobchodní tržby však poklesly o 3,0% na 23,839 bilionu $. “ (Global Ecommerce Update 2021 - Insider Intelligence Trends, Forecasts & Statistics)
 
grafpim2.jpg
 
Jako přirozený důsledek rostoucího přílivu elektronického obchodování se dnešní požadavky týkající se informací o produktu posunuly nad rámec specifikování základních funkcí. Tyto podrobnosti jsou samozřejmě stále důležité, ale obsah produktu musí být úplný a poutavý. Zákazníci elektronického obchodování chtějí vidět přesvědčivý příběh, než přidají produkt do nákupního košíku. S několika webovými stránkami, které prodávají totéž, kromě cen a dostupnosti zvítězí ten, kdo nabídne nejúplnější zákaznickou zkušenost.

Zákazníci rádi dělají informovaná rozhodnutí o nákupu. Pokud nakupují online, měli byste jim poskytnout všechny informace, které potřebují k výběru vašich produktů. Kromě toho musí být informace o produktu konzistentní napříč online prodejními a marketingovými kanály i tradičními offline kanály, jako jsou tištěné katalogy nebo kamenné obchody. Zároveň by měl být způsob prezentace informací dobře přizpůsoben každému prodejnímu a marketingovému kanálu, aby bylo možné využít výhod jednotlivých předností, které každý kanál má.
 

PIM – ano nebo ne?

Pokud vaše organizace ještě nepoužívá systém PIM, je třeba si položit několik užitečných otázek, než se vydáte cestou PIM:
1.  Máme širokou škálu produktů s komplexním souborem dat o produktech?
2.  Je správa produktové řady v naší organizací stále složitější?
3.  Potřebujeme pro naše výrobky standardní klasifikaci?
4.  Potřebujeme zefektivnit import velkého objemu produktových dat od našich dodavatelů?
5.  Existuje v organizaci více verzí dat pro stejný produkt?
6.  Máme problémy s přesností nebo konzistencí produktových dat při prezentaci našim zákazníkům? Potřebujeme automatizované kontroly konzistence dat?
7.  Je náš čas na uvedení na trh (mnohem) delší, než bychom očekávali?
8.  Chceme diverzifikovat naše prodejní / marketingové kanály? Je pro nás obtížné zvládnout složitost aktualizace všech těchto kanálů?
9.  Chceme diverzifikovat náš zahraniční obchod a potřebujeme uchovávat produktová data v několika jazycích?
10. Chceme zvýšit spokojenost našich online zákazníků a mít nižší návratnost?
11. Chceme držet krok s moderním Ecommerce a nabídnout našim zákazníkům bohaté zkušenosti?

Výše uvedené otázky zahrnují několik důvodů, proč vážně uvažovat o použití PIM. Systémy PIM můžete ignorovat, pouze pokud je odpověď „ne“ na všechny tyto otázky. Jinak si můžete přečíst náš článek o tom, o čem Pimics je, nebo začít počítat návratnost investic, kterou Pimics nabízí. Je čas na změnu k lepšímu!


 

Chcete vědět víc? Máte dotaz? Rádi vám pomůžeme.

Kontaktujte nás
Autor článku:
Sergiu Iscu
Sergiu Iscu
Presales consultant PIMICS