Directions EMEA 2025!

8.12.2025
Začátkem listopadu se náš tým zůčastnil Directions EMEA 2025 – přední evropské konference Microsoft Dynamics 365 Business Central komunity. Letošní ročník se konal nedaleko – v polském městě Poznaň a přinesl s sebou spoustu nových poznatků i inspirace!
 

Představte si více než 3 000 účastníků z celé Evropy, tři dny plné programu a stovky odborných přednášek. Directions EMEA je zkrátka místo, které pulzuje nápady a vizemi do budoucna. Stejně jako v minulých letech jsme se i letos stali aktivní součástí a byli bronzovými sponzory celé akce. Díky tomu měli naši kolegové z Pimics na konferenci svůj vlastní stánek, kde byla možnost naše PIM řešení prezentovat celé komunitě. Nyní se pojďme podívat na důležité poznatky, které jsme si z Poznaně přivezli.

Popularita Business Central

Microsoft začal působivými čísly! Business Central je nyní globálně dostupný a překročil hranici 50 000 zákazníků po celém světě. Dalším z nejžhavějších témat konference byli samozřejmě také AI agenti a jejich přímé integrace s platformou Business Central. AI už není pouze doplněk, ale stává se nedílnou součástí samotného ERP, což potvrdily také následující zprávy o tom, že již existující agenti Sales Order Agent a Payables Agent, budou dostupní přímo v prostředí Business Central už koncem listopadu 2025.
 

Důležité novinky

Program byl opravdu nabitý a s informacemi o dostupnosti agentů přímo v Business Central to rozhodně nekončilo.  Představeno bylo nové logo Business Central a následovaly novinky jako rozšíření Shopify konektoru pro efektivnější integraci e-commerce, nové rámce pro udržitelnost a compliance, konkrétně CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism) a EPR (Extended Producer Responsibility), a také vylepšené možnosti reportingu v Power BI či dlouho očekávaný modul Quality Management.
 

AI, big data a AI agenti

Druhý den konference patřil převážně tématu AI, oslavila nás klíčová myšlenka jednoho z prezentujících: „AI nenahradí vaše lidi – nahradí je ale odborníci, kteří ji dokážou efektivně využívat.“

Zde jsme si potvrdili, že rozvoj AI dovedností a kompetencí musí zůstat jednou z našich hlavních priorit a že jdeme správným směrem. Aktuálně totiž společně s Mendelovou univerzitou v Brně vyvíjíme dva vlastní AI agenty – jednoho pro práci s produktovými daty a druhého pro oblast logistiky, takže do budoucna se máme opravdu na co těšit.

Z vlastních zkušeností však víme, že zavádění AI do běžného firemního provozu je plné často podceňovaných výzev. K úspěchu nestačí jen zvolit správné nástroje; zásadní jsou kvalitní a dobře strukturovaná data a efektivní procesy. Mnoho organizací přitom s implementací AI začíná ještě dříve, než tyto základy položí.

Problémy nezpůsobuje jen absence cloudu nebo nízká kvalita dat, ale hlavně nedostatek strukturovaných dat využitelných přímo pro AI. S tímto nedostatkem se kolegové z Pimics setkávají pravidelně, což je také důvod, proč se tématu věnovali v samostatném článku: https://www.pimics.com/en/Blog/How-to-Tell-Whether-Your-Data-Is-AI-Ready-Why-Sh

Komunita a sdílení

Závěrečný den Directions EMEA patřil tématu diverzity komunity a její důležitosti. Od vývojářů, po developery i marketingové specialisty – všichni prezentující zde sdíleli své dosavadní zkušenosti a poznatky o tom, jak AI mění jejich práci. Společná závěrečná diskuse poukázala na několik možností a způsobů, jak AI využívat. Od důrazu na transparentnost, téma konkurence schopnosti, efektivity a automatizace, až po měnící se chování zákazníků a klientů při vyhledávání či celkové zdůraznění k tomu, AI přijmout opravdu zodpovědně a neustále investovat do jejího vývoje a vzdělávání.  

Na závěr bychom vám chtěli moc poděkovat za veškerá sdílení. Děkujeme všem, kteří jste se u nás zastavili na stánku, ať už za účelem prozkoumání našeho PIM řešení či jen pro fajn rozhovor anebo zkoušku štěstí v naší malé improvizované ruletě! Děkujeme také všem dalším sponzorům a organizátorům, bez kterých by se tato akce nemohla uskutečnit a už se moc těšíme na následující rok!

Vidíme se na Directions EMEA 2026 v Paříži – au revoir!

DSC_0061.JPG20251104_124752.jpg

Autor článku:
Anna Skřípková
Anna Skřípková
marketing manager