Jak reagují české e-shopy na prudký rozvoj trhu? Jak získat konkurenční výhodu?

16.5.2022

Nebylo překvapením, když veletrh Reshoper, který se konal v dubnu v Praze, potvrdil, že  provozovatelé e-shopů stále intenzivněji hledají cesty, jak lépe komunikovat a efektivněji obsloužit zákazníky.

Není se čemu divit – v České republice je aktuálně provozováno více než 50 tisíc e-shopů a v množství e-shopů na obyvatele jsme v Evropě na předním místě. Jak v tomto prostředí uspět?

Rychlá a konzistentní komunikace

Jedním z klíčových faktorů, který může být v tomto vysoce konkurenčním prostředí významnou výhodou je rychlá a konzistentní komunikace prostřednictvím různých kanálů, takzvaně „omnichannel“. To klade vysoké nároky na práci s produktovými daty, jejich aktuálnost a přesnost.
 

Systém pro správu produktových dat

Významnou roli při zvládnutí této oblasti hraje software pro správu produktových dat, takzvaný Product Information Management, zkráceně PIM. Jeho využívání je například v Německu běžnou součástí podnikání v oblasti elektronického obchodování. U nás využívání systému PIM zatím příliš rozšířené není, tato situace se však rychle mění se zvyšujícími se nároky zákazníků a rostoucí konkurencí. Včasné pořízení systému PIM tak může e-shopu pomoci získat rozhodující konkurenční výhodu.

Mnohý manažer si tady možná povzdechne – další software? Bude kompatibilní s tím, co už ve firmě používáme? Budeme muset řešit další integraci. S tím zas budou komplikace. Také uživatelé se budou muset učit pracovat s novým systémem…
 

PIM s výhodou

Tyto otázky jsme měli na zřeteli, když jsme se před mnoha lety pouštěli do vývoje PIM pro švýcarský a německý trh. V té době to samozřejmě nebylo o e-shopu a omnichannel přístupu, ale šlo o efektivní a rychlou produkci objemných tištěných katalogů. Vzhledem k tomu, že jsme dlouholetým dodavatelem podnikových informačních systémů (ERP) od Microsoftu, rozhodli jsme se systém PIM vyvinout přímo v prostředí ERP systému Microsoft Dynamics NAV. Dnes je řešení Pimics samozřejmě také součástí systému Microsoft Dynamics 365 Business Central.
Spojení ERP a PIM v jeden celek přináší firmám důležité benefity, zejména:
  • Není třeba integrovat PIM s ERP - všechna produktová data jsou uchovávána v jediné databázi podnikového informačního systému
  • Známé prostředí - uživatelé pracují v prostředí Microsoft Dynamics, není třeba se tedy bát jejich neochoty učit se pracovat v novém neznámém prostředí
 
Pokud zatím systém Dynamics nevyužíváte a přemýšlíte o možnosti pořídit celé řešení, připravili jsme pro vás balíčky odpovídající vašim aktuálním potřebám s možností dalšího rozvoje.

Seznamte se s nabídkou integrovaného řešení přesně pro vás.

Zobrazit balíčky
Autor článku:
Anna Skřípková
Anna Skřípková
marketing manager