5 způsobů, jak Pimics mění možnosti vašeho systému ERP

17.5.2022
Pro každou organizaci, která používá tento typ softwaru, je ERP ústřední součástí jejího života a klíčovou součástí digitálního úložiště, na němž je podnikání závislé.

Pro společnosti, v nichž hrají velkou roli produktová data má tedy smysl představit si správu těchto dat v rámci systému ERP, který již pokrývá jádro jejich podnikání.
Jako funkční rozšíření systému Microsoft Dynamics Business Central (nebo staršího systému Microsoft Dynamics NAV) Pimics výrazně rozšiřuje rozsah toho, co pro vás jako pro společnost zaměřenou na produkty může tento ERP udělat.

Níže přinášíme podrobnosti o několika operacích, které lidé obvykle potřebují provádět s využitím dat svého ERP a které mohou být hluboce ovlivněny - k lepšímu - přijetím systému Pimics.
 

Vytváření nových produktů v systému

Předpokládejme, že si vaše společnost právě podala ruku s novým dodavatelem a ten vám zašle svůj katalog výrobků, které chcete zařadit do svého sortimentu. Pomocí standardních funkcí Business Central můžete buď vytvářet položky ručně jednu po druhé a modlit se, abyste skončili do Vánoc, nebo použít konfigurační balíček a importovat do systému základní informace o novém sortimentu. V obou případech jste omezeni na několik polí, jako je číslo položky, základní popis, měrná jednotka nebo jednotková cena. Práce je uživatelsky náročná.

S využitím Pimics: můžete snadno definovat šablonu a poté importovat všechny údaje, které vám nový prodejce poskytne, včetně obrázků nebo jiných druhů dokumentů. Nově vytvořené položky s sebou ponesou všechny informace potřebné k nákupu a prodeji v ERP, ale také mnohem více: budete mít VŠECHNY dostupné informace o těchto položkách uvnitř ERP a budete je moci exportovat do všech svých prodejních a marketingových kanálů. To vše přímo z vašeho systému ERP Business Central, bez zapojení softwaru třetí strany.

Výhody:
  • snadný import dat od prodejců
  • zjednodušené vytváření položek v ERP, snadné naplnění databáze tisíci nebo více produkty najednou
  • podpora standardních formátů pro výměnu dat, jako je BMECat nebo DataNorm.
  • jsou podporovány standardní klasifikace dat jako ETIM nebo eCl@ss.
 

Obohacování a úprava informací o produktech

Ve standardním žargonu Business Central slovo "obohacování" neexistuje. Business Central/NAV a obecně ERP jsou o minimální funkčnosti na straně informací o produktech a maximálním výkonu transakčních operací. To, co dostanete z výroby, je několik polí pro zadání minimálního množství informací, které mohou produkt popisovat: krátký popis, měrná jednotka, minimální objednací množství, cena, jednoduché atributy nebo jeden náhledový obrázek.

S využitím Pimics: získáte zcela novou úroveň flexibility při zadávání informací o produktech v aplikaci Business Central. Počet údajů, které můžete o svých produktech přidat, není prakticky nijak omezen. K položkám můžete připojit libovolný počet vlastností a libovolný počet digitálních aktiv (obrázky, datové listy atd.). A nejen to, Pimics má také funkce pro zvýšení produktivity, jako je funkce dědění a hromadné změny, které vám umožní efektivně provádět změny napříč kategoriemi produktů. Nezapomněli jsme ani na kvalitu dat: Pimics proto disponuje nástroji, které zajistí, že pro každý produkt je k dispozici potřebné množství dat, než jej zveřejníte v jakémkoli prodejním nebo marketingovém kanálu.

Výhody:
  • PIM umožňuje přidávat kompletní informace o produktu
  • neomezený počet vlastností a popisů
  • přesnost, úplnost a konzistence informací o produktu.
  • správa kmenových dat
  • správa digitálních aktiv
 

Vyhledávání produktů na základě podrobností o produktu

Nejenže jsou ve vašem ERP systému Business Central k dispozici velmi omezené informace o produktech, ale většinou je ani nelze vyhledávat. Nejčastěji tedy nebudete schopni najít produkt nebo podmnožinu produktů na základě vlastních vyhledávacích kritérií.

S využitím Pimics: přesné vyhledání produktů a informací o produktech se stává snadným úkolem jak uvnitř systému ERP, tak i mimo něj - tedy v jakémkoli prodejním nebo marketingovém kanálu obsluhovaném vaším PIM-v-ERP. Díky rozsáhlým kategorizačním funkcím, kmenovým datům a správě klíčových slov/metadat se vy i vyši zákazníci snadno zorientujete ve vašem sortimentu.

Výhody:
  • Jediným místem se správnými informacemi o všech produktových datech (tzv. Single Point of Truth) je samotný ERP systém -  jedno místo, kde vždy najdete aktuální informace o produktech, které prodáváte.
  • Produktoví manažeři a pracovníci marketingu budou konečně schopni snadno najít údaje o produktech pro jejich editaci nebo exportování.
 

Tisk údajů o výrobku

Jediným způsobem, jak mohou uživatelé generovat data o produktech ze standardního systému Business Central, jsou sestavy. Jedná se o funkci ERP, která byla určena k tomu, aby uživatelům ukazovala údaje o vývoji podniku, a je špatně přizpůsobena k zobrazení podrobností o vašem sortimentu výrobků. Proto tyto sestavy mohou poskytnout pouze hrubý a graficky omezený přehled o jakkoli malém objemu informací o produktech, které mohou uživatelé v rámci skladového ERP uchovávat.

S využitím Pimics: můžete definovat šablony pro export do PDF a mít vlastní publikace, které zahrnují potřebnou podmnožinu vašeho sortimentu. Pimics také umožňuje přímou komunikaci s programem InDesign pro aktualizaci dat ve vašich profesionálně vypadajících produktových katalozích a prodejních brožurách. V každém případě budete vždy připraveni vytisknout příslušná produktová data přesně tak, jak chcete, aby vypadala.

Výhoda:
Vaši obchodníci a pracovníci marketingu snadno splní jakýkoli požadavek zákazníka nebo vlastní požadavek společnosti na data o produktech v profesionálně vypadajících tištěných dokumentech nebo krásných exportech do formátu PDF; a navíc taková akční promo brožura bude hotová během chvilky.

 

Použití dat pro export do jiných kanálů

Ať už se jedná o zákazníky nebo o internetový obchod, budete chtít data z ERP použít pro export do jiných prodejních kanálů, než je tisk. Business Central na to není dobře vybaven, ačkoli různými úpravami jej můžete přimět, aby exportoval data tak, jak potřebujete. Přesto je flexibilita minimální a pro svůj účel budete mít k dispozici velmi základní nástroj. Ani zdaleka neodpovídá požadavkům dnešního rozmanitého a propojeného světa.

S využitím Pimics: budete moci bez námahy řešit jakýkoli cíl exportu dat s jistotou a lehkostí, kterou vám může poskytnout pouze systém PIM. Nezáleží na tom, zda chcete exportovat ceník v Excelu pro zákazníka s výběrem vašeho sortimentu, nebo chcete aktualizovat svůj webový obchod nejnovějšími údaji o produktech. Publikace v systému Pimics vám pomohou zvládnout všechny vaše potřeby výstupu prodejních a marketingových dat. Můžete mít neomezený počet exportů do neomezeného počtu kanálů. Specifické funkce PIM, jako je například verzování publikací, vám umožní mít všechny exporty informací o produktech pod kontrolou.

Výhody:
  • Specifické funkce PIM pro snadnou správu exportu produktových dat v několika formátech do všech vašich prodejních a marketingových kanálů.
  • Můžete maximálně využít nativní integraci aplikace Business Central s dalšími produkty Microsoft, jako je Office 365, aby se váš BC stal skutečným datovým centrem pro všechny vaše účely výměny produktových dat.

Zaujala vás možnost spravovat veškerá produktová data v ERP? Rádi Vám vše vysvětlíme, předvedeme, zodpovíme dotazy.

Těšíme se na vaše zavolání nebo e-mail.
Autor článku:
Sergiu Iscu
Sergiu Iscu
Presales consultant PIMICS