6 otázek, které je vhodné položit během prezentace PIM

11.10.2022
Jako společnost jste se setkávali s rostoucími překážkami při rozšiřování portfolia svých produktů a jejich uvádění na trh a nakonec jste se rozhodli, že je čas posunout věci na další úroveň a začít používat PIM. Provedli jste průzkum dostupných řešení PIM a nyní máte užší seznam.

Další krok? Objednat si demo každého z nich, abyste na vlastní oči viděli, jak vypadají, jak fungují a hlavně jak mohou nejlépe sloužit účelům vaší společnosti.

Jaká jsou nejdůležitější témata, která byste měli probrat se specialistou na PIM, abyste měli jistotu, že jsou pokryty všechny vaše požadavky? Přinášíme vám několik tipů, na které byste neměli zapomenout.

1. Jak mi váš PIM pomůže zvládnout budoucí růst mé společnosti?

Nezapomeňte se zeptat svého poskytovatele PIM na škálovatelnost jeho řešení.
PIM vám musí pomoci růst. A určitě nesmí dělat jednu věc, a to ukládat jakákoli omezení perspektiv vašeho růstu.

Vaše data o produktech budou pouze růst co do objemu a někdy může být tento růst exponenciální. Dobře navržený PIM nesmí ochabnout při přechodu z tisíce položek s desítkami tisíc atributů na více než sto tisíc položek s miliony atributů produktů. Obvykle systém PIM nestanoví žádné teoretické omezení, kolik dat může zpracovat, a většině podniků bude většina systémů PIM sloužit naprosto v pořádku. Pokud však váš sortiment zahrnuje nadprůměrné objemy dat, požádejte o test s velkým objemem programově generovaných produktových dat.

Dalším důležitým aspektem, na který bychom neměli zapomínat, je to, že byste neměli mít žádná omezení v počtu prodejních kanálů, které PIM umožňuje. A pokud je vaše společnost mezinárodní nebo plánujete jít na nové trhy v jiných zeměpisných oblastech, pak se nezapomeňte zeptat na škálovatelnost informací o produktech ve více jazycích, kterou PIM umožňuje.

Požádejte o demo prostředí, kde si budete moci sami vyzkoušet různé funkce PIM.

 

2. Jak mi váš PIM pomůže zvýšit spokojenost zákazníků?

Zlepšení spokojenosti zákazníků musí být jedním z hlavních důvodů, proč někdo uvažuje o použití PIM. Je to proto, že každé řešení PIM musí:

a)    zajistit kvalitu dat prostřednictvím interních kontrol, které se zaměřují na takové parametry, jako je úplnost, konzistence a přesnost; zajištění kvality dat je hlavním rysem každého dobrého řešení PIM

b)    zajistit, aby se příslušná produktová data dostávala do příslušných kanálů tak rychle, jak je tam potřebujete mít, aby byla vždy aktuální a poskytovala všechny potřebné údaje, které zákazník potřebuje k informovanému rozhodnutí o nákupu; bonusem navíc je, že úplné a správné informace, které zákazník vidí v době nákupu, budou znamenat méně vratek z vašeho prodeje v dalším období

c)    umožní vaší společnosti přístup k novým prodejním a marketingovým kanálům

Proberte všechny tyto věci se svým poskytovatelem PIM.

 

3. Jak váš PIM nakládá s digitálními aktivy?

Pod pojmem "digitální aktiva" mohou různí lidé rozumět různé věci. Mnozí budou chápat pouze to, že jde o data na úrovni souborů, která můžete připojit k vašim produktům (obrázky, datové listy, bezpečnostní listy, grafiku, videa nebo jiné typy souborů popisující produkt). Jiní budou do kategorie digitálních aktiv zahrnovat vše, co můžete vzít v úvahu při hodnocení škálovatelnosti systémů, které budou spravovat informace o vašich produktech, včetně: počtu SKU, které systém bezpečně zpracovává, atributů produktu nebo limitů popisu, počtu úložných míst a toho, zda existuje nějaké omezení v počtu jazyků, které systém podporuje.

Ať už chápete pojem "digitální aktiva" jakkoli, váš PIM by neměl klást žádná omezení na všechny výše uvedené parametry, nebo alespoň na ty, které považujete pro své podnikání za důležité.

 

4. Jak je váš PIM propojen s mými dalšími IT systémy a s online platformami?

To je velmi důležitý aspekt, který je třeba vzít v úvahu, protože do PIM budou vždy přicházet velké objemy dat z různých systémů a stejně velká a důležitá data budou odcházet do prodejních nebo marketingových kanálů. Budete muset integrovat svůj PIM se stávajícími systémy (ERP, CMS, webovými obchody nebo platformami pro elektronické obchodování) a s jejich případnými budoucími implementacemi, o kterých můžete uvažovat. Například nyní používáte systém SAP, ale v nepříliš vzdálené budoucnosti zvažujete přechod na jiný ERP. Nebo máte v současné době lokální platformu pro e-shop, ale z důvodů údržby a zajištění budoucnosti zvažujete přechod na zavedenější variantu, jako je Sana, Magento nebo Shopify. Je důležité zjistit si informace o propojitelnosti PIM s vaším současným nastavením a také o jeho flexibilitě, aby zvládl vaše budoucí potřeby v oblasti konektivity. Náklady a doba trvání takových budoucích přizpůsobení by měly být projednány předem.

Zeptejte se také na konektivitu API. Každý moderní systém PIM by měl takové rozhraní pro výměnu informací s jinými systémy poskytovat. Konektivita API by měla být v ideálním případě rychlá a připravená na aktualizaci dat v reálném čase, pokud to budou vaše prodejní kanály vyžadovat.

 

5. Jak může váš PIM usnadnit hromadné předávání informací o produktech?


Někdy se setkáte s velkými objemy informací o produktech, které musí váš systém přijmout včas a s co nejmenším počtem manuálních zásahů, aby vám fáze PIM při zpracování dat pomohla zkrátit dobu uvedení na trh. Váš PIM musí být schopen importovat velké datové soubory od vašich dodavatelů. Pokud váš podnik patří do odvětví, kde se používají standardizované formáty pro výměnu dat, jako je BMECat nebo DataNorm, váš PIM bude muset podporovat i tyto formáty.

Při importu hromadných dat musíte mít možnost vybrat podmnožinu položek, které najdete v souboru dodaném dodavatelem, nebo podmnožinu atributů produktu, které obsahuje, a to v libovolné konfiguraci, kterou považujete pro svůj podnik za optimální.

 

6. Existují nějaké předpoklady pro implementaci PIM?

Jakýkoli PIM, o jehož použití můžete uvažovat, bude vyžadovat určité přípravné kroky, které se budou týkat především vašich produktových dat, ale nejen jich. Možná budete muset na cestě k zavedení PIM provést i několik organizačních změn. Takže ano, toto téma se vyplatí s dostatečným předstihem prodiskutovat s vaším dodavatelem PIM, protože vám to dá šanci připravit se na přechod na PIM a zajistit jeho úspěšné využití v plném rozsahu. Tématem by mělo být také školení poskytované dodavatelem PIM, protože může rozhodnout o úspěchu vaší implementace PIM.

Pro rychlý a bezproblémový přechod na PIM musí mít projekt vysokou prioritu s řádným řízením a strategií. Další podrobnosti najdete v článku o přípravě na proces implementace PIM na našem blogu.
 

Máte otázky týkající se zavedení PIM?

Zavolejte nám nebo napište. Rádi vám pomůžeme!
Autor článku:
Sergiu Iscu
Sergiu Iscu
Presales consultant PIMICS