5 způsobů, jak PIM pomáhá zlepšit kvalitu produktových dat

Kvalitní prezentace produktů je základem dobrých prodejních výsledků ať už pro své zákazníky vytváříte tištěné katalogy nebo prodáváte online. Centrální správa produktových informací (PIM) se stává nutností zejména z důvodu přípravy a udržení kvality produktových dat.

V posledních letech se výrazně zvýšila poptávka po úplných a přesných produktových datech, které by prostřednictvím eCommerce platforem mohly produkt zákazníkovi více přiblížit, a tím i zvýšit pravděpodobnost nákupu.
Jedná se o zřejmý trend a mnoho společností již zavedlo sofistikovaná řešení tak, aby bylo možné využívat výhod relevantních dat, která předkládají svým zákazníkům.

Zatím sice není jasné, jaké změny v eCommerce přinese blízká budoucnost a jak tyto změny ovlivní způsob, jakým společnosti spravují svá produktová data, ale ve společnosti Allium jsme přesvědčeni, že on-line nákup a prodej produktů a služeb se bude během příštích deseti let stále více automatizovat. Transakce budou provádět chytrá zařízení a významně vzroste podíl hlasového vyhledávání informací. Abyste mohli tyto nové chytré kanály využít, musí být vaše data aktuální, přesná a snadno dostupná, Tuto kvalitu určitě nelze dosáhnout zvýšením počtu zaměstnanců, kteří ručně prohledávají tisíce položek ve složkách a excelových souborech.
 
pic_06.jpg

Je možné, že kvalita produktových dat zatím nebyla pro vaši organizaci prioritou, a nebo kvalita vašich dat byla plně dostačující například pro tištěná média. eCommerce, která se však stále více přesouvá na mobilní platformy a přináší nové prodejní možnosti, potřebuje mnohem vyšší kvalitu strukturovaných produktových dat.

Níže jsou popsány obvyklé příčiny problémů týkajících se kvality produktových informací napříč firmami a způsob, jakým používání PIM pomáhá tyto problémy zmírnit.
 

1. Chybějící údaje

Tištěný katalog i internetový obchod vyžadují určitou minimální úroveň kvality produktových dat, přičemž kvalita požadovaných informací se většinou liší. Například společnost Amazon má velmi jasná pravidla týkající se minimálního souboru produktových informací. Bez těchto informací není možné produkty na Marketplace zveřejnit.

Mezi tyto údaje patří například rozměry produktu, barva, popis nebo překlady v případě vícejazyčného prostředí atd. Také však mohou existovat detaily, které sice nejsou povinné, ale bylo by dobré je u produktu zmínit. Jistě by bylo příjemné, kdyby vám váš software tyto detaily připomněl nejpozději ve chvíli, kdy se produkt chystáte zveřejnit.

Standardizace minimální sady údajů pro různé prodejní kanály a pro různé položky je bez aplikace PIM velmi obtížná a PIM je v této oblasti nenahraditelný. Jednou z jeho hlavních funkcí je kontrola údajů. Pimics obzvláště oceníte při definování standardní sady údajů na úrovni polí jako povinných nebo nepovinných, a to pomocí kontrolních seznamů s propracovanými možnostmi přizpůsobení.

Standardní funkcí PIM je možnost dědit informace, která umožňuje automaticky doplnit společné údaje pro určitou kategorii produktů a tím zajistit, aby v katalogu produktů nechyběla žádná důležitá data. Společnou vlastnost pro celou kategorii produktů stačí tedy zadat pouze jednou a bude automaticky replikována do všech dědičných entit pro danou kategorii. Mnohem méně práce tak přinese mnohem spolehlivější soubor informací.
 

2. Přesnost a konzistence údajů

Systém PIM umožňuje standardizaci dat v několika směrech. Ať už se jedná o měrné jednotky nebo hodnoty vlastností. Systém PIM vám umožní mít konzistentní popisy vašich produktů, takže vaše údaje o produktech nebudou v různých kontextech pro stejnou měrnou jednotku znít "l", "litry", "Litry" nebo "lit.", nebo třeba "žlutá", "ŽLUTÁ "nebo "Žlutá" pro různé položky se stejnou barvou.

Často se samozřejmě produktová data zadávají i ručně a je jasné, že problémy s přesností údajů úplně vymýtit nepůjde. Většinou se jim však lze vyhnout použitím hromadných importů z datových souborů dodavatelů a využitím standardizačních funkcí, které Pimics podporuje. Přesnosti a konzistenci dat při současně nižší časové náročnosti opět velmi pomáhá funkce dědění vlastností produktů.
 
pic_07.jpg
 

3. Duplikace

Omezením manuální práce s produktovými daty snížíte nežádoucí duplikace v datech, kterým mimo jiné předchází také striktní struktura produktů v PIM.

I při automatickém importu dat mohou být duplicity dat obsažené v importovaném souboru od dodavatele. Chybně mohou existovat například dva různě pojmenované popisy vztahující se ke stejné vlastnosti produktu atp. Kvalitní PIM aplikace je schopna takové problémy odhalit a upozornit na ně uživatele nebo jednat podle předem nastaveného pravidla. Pimics lze nastavit tak, aby takové případné problémy rozpoznal a podle toho s nimi zacházel.

Existují i případy, kdy je určitá míra duplicity dat žádoucí. Například při nastavování popisů některých položek nebo kategorií položek. I tuto flexibilitu Pimics podporuje.
 

4. Zastaralé informace

Pimics umožňuje snadný hromadný import dat od dodavatelů. Budete tak mít k dispozici vždy aktuální produktové informace. I zde hraje roli dědičnost, protože automatické propsání dat pomocí dědičnosti znamená, že čerstvá data jsou vždy tam, kde mají být, a aktualizace informací se projeví u všech dotčených položek.

Vaše prodejní kanály budou včas aktualizovány při každé změně údajů o produktu, protože Pimics umožňuje plnou automatickou aktualizaci dat pro všechny prodejní kanály.
 

5. Neřízený přístup k datům

Pokud uchováváte data o produktech na různých místech v různých souborech a složkách, je velmi obtížné kontrolovat, kdo má právo data upravovat. Není neobvyklé, že nekonzistence dat je způsobená neúmyslně tím, kdo neúmyslně provedl nesprávné úpravy nebo provedl správné úpravy na nesprávných místech.

Kontrola nad tím, co může/musí každý uživatel dělat v centralizovaném katalogu produktů řízeném PIM přinese výrazné zvýšení důvěry ve vlastní produktová data. Pimics proto nabízí snadný způsob kontroly uživatelských práv, který rozšiřuje výchozí práva ERP o vlastní specifická uživatelská nastavení.

Chcete vědět víc? Rádi Vás seznámíme s inteligentním řešením, které pomůže s PIM i Vaší firmě.

Napište nám po kliknutí zde nebo volejte přímo +420 547 250 237
Autor článku:
Martin Opršal
Martin Opršal
Je produktovým manažerem řešení Pimics, který řeší oblast Product Information Management