Co je nového v Dynamics 365 Business Central

Novinky podzimní verze sledují cíl zvýšení efektivity práce uživatelů v systému a také jeho administrace. Zahrnuto je však i prohloubení spolupráce s dalšími nástroji, jako je například Excel či Teams.

Kompletní přehled změn uvolněných ve druhé vlně pro rok 2021 naleznete na webu Microsoftu (v angličtině).

Níže jsme vybrali ty, které jsou podstatné nebo by pro Vás mohly být zajímavé.

Vybrané novinky v aplikaci

Česká lokalizace

Změnou v české lokalizaci je převod funkcionalit z jádra programu do samostatných rozšíření (tzv. extensions). Jedná se o Zálohové platby a bankovní doklady.
 

Výchozí typ řádku v prodejních a nákupních dokladech

Při přípravě nákupních a prodejních dokladů můžete nyní ušetřit trochu času tím, že si zvolíte výchozí typ pro tyto dokumenty. Při vytváření nového řádku dokladu pak bude nastaven vybraný typ, např. zboží nebo zdroj, případně může pole zůstat prázdné.
 

„Upravit v aplikaci Excel“

Funkce Upravit v aplikaci Excel je v Business Central velmi populární, protože umožňuje rychlé zadávání dat – lze používat šablony pro žurnály, provádět hromadné změny apod. Tato funkcionalita je nyní dostupná také v Periodických finančních denících a ve Vnitropodnikových finančních denících.
 

Odkazy na položky v nastavení zásob

Soustředění uživatelů na práci chce Microsoft usnadnit redukcí zobrazovaných informací. Přeje-li si uživatel odkazy na položky (které již kompletně nahradily dříve užívané křížové odkazy) zobrazit, je třeba je aktivovat v nastavení zásob.
 

Možnost hierarchického zobrazení v náhledu účtování věcných položek a položek DPH

V rozšířeném náhledu účtování je nyní umožněno vybrat hierarchické zobrazení a seskupit položky. Tím je posílena kontrola před zaúčtováním. Rozšířený typ náhledu lze nastavit v nastavení financí.
 

Odesílání emailových zpráv s využitím wordových šablon

V systému Business Central můžete snadno odesílat strukturované emaily obsahující informace z aplikace vložené do wordové šablony. Akce odeslat email je nyní dostupná v entitách, které mají emailovou adresu (např. zákazníci, dodavatelé, apod.). S využitím šablon lze tvořit přímo tělo emailu, či jeho přílohu. Funkcionalita také uchovává informaci o emailech, které byly konkrétní entitě odeslány.
 

Zlepšení kontroly nad výměnou dat se službami třetích stran

Business Central může vyměňovat data se službami třetích stran. Nastavení příslušných funkcionalit nyní zobrazí dialogové okno s upozorněním na možné sdílení dat, které musí správce povolit, aby mohla být funkce použita. Je-li už funkce povolena a používá se, zůstane nadále zapnuta do té doby, než je manuálně deaktivována. Jde například o služby ověření DIČ, elektronická fakturace, EET, směnné kurzy, ověření nespolehlivého plátce, apod.
 

Zefektivnění synchronizace mezi Business Central a Microsoft Dataverse

Nová funkce snižuje počet synchronizačních úloh, které jsou spuštěny v případě potřeby synchronizovat více ad hoc záznamů, takže synchronizace je rychlejší, což zvyšuje produktivitu uživatelů.
 

Spolupráce s Teams

Nově může mít Váš tým rychle k dispozici potřebné podrobnosti díky možnosti sdílet stránky Business Central přímo v prostředí Microsoft Teams. Případně můžete v Teams sdílet jen odkaz na konkrétní data v Business Central (například filtrované zobrazení záznamů). Tyto novinky jsou dostupné pro online uživatele Business Central.

 

Užitečné „drobnosti“

Nové uživatele jistě potěší prohlídky, které je provedou aplikací a pomohou jim seznámit se se základy ovládání systému. Ti, kdo využívají funkcionalitu vykazování práce, mohou nyní vyplňovat pracovní výkaz i v mobilním prostředí.

Přehled všech novinek naleznete na webu Microsoftu.


 
Autor článku:
Anna Skřípková
Anna Skřípková
marketing manager